Speel in op de keywords

Maar naast iemand in schakelen kun je natuurlijk ook zelf al een aantal punten verwerken in je website waardoor deze betere resultaten zal behalen in zoekmachines als Google. Omdat Google de zoekmachine is die gebruikt wordt door maar liefst 95procent van de internetgebruikers zullen we ons vanaf nu hier voornamelijk op focussen. Begin met een goede domeinnaam let hierbij op dat je bedrijfsnaam er in terugkomt en daarnaast kan je hieraan nog een keyword toevoegen uit jouw branche. Een keyword is een woord waarop jij gevonden wilt worden en waar ook zoekverkeer op zit. Kopen & verkoop van domeinnamen? Kies dan voor een goede domeinnamen kopen of huren via mr-domein. Stap twee is het schrijven van relevante content met daarin diverse keywords. Het vinden van goede keywords kan gebeuren aan de hand van Google adwords tool, deze geeft per woord aan hoeveel hier maandelijks op gezocht wordt. Let op dat je de keywords niet te vaak in de teksten laat terugkomen maar op een natuurlijk manier de teksten schrijft.

Straal vertrouwen uit

Daarnaast is het goed aan de bezoekers van je website te laten zien dat je bedrijf echt bestaat en dus te vertrouwen is. Het vertrouwen is online steeds belangrijker geworden. Dit doet je eenvoudig door je bedrijfsgegevens op de website te tonen en het toevoegen van verkregen keurmerken. Ook het aanmaken van accounts op onafhankelijke reviewswebsites geeft de consumenten de mogelijkheid om een beoordeling van je website/bedrijf achter te laten. Hier kunnen potentiële klanten ontdekken wat andere van jouw bedrijf vinden. Naast dit punt is het ook van belang om links te verkrijgen naar je website. Google ziet het namelijk als positief als andere website naar jouw website verwijzen. Links verkrijgen kan eenvoudig door middel van links te ruilen met andere websites. Mocht je er niet aan uitkomen of vragen hebben neem dan contact met mij op ik werk namelijk samen met een bureau dat gespecialiseerd is in zoekmachine optimalisatie.

Terug